۱۵ + ۷ عدد از زیباترین سایت های جهان و ایران (۲۰۲۳)

15 + 7 عدد از زیباترین سایت های جهان و ایران (2023)

ظاهر یک وب سایت از دو بخش UI و UX ساخته شده است که به ترتیب “رابط کاربری” و “تجربه کاربری” هستند! یک وب سایت زیبا باید هم طراحی بسیار شیک و ایده عالی داشته باشد و هم کاربری که قصد دارد از آن وب سایت استفاده کند بتواند به راحتی به بخش های مختلف وب سایت برود و به طور کلی تجربه کاربری خوبی داشته باشد!

در این مطالب قرار است ۱۵ عدد از زیبا ترین وب سایت های جهان را به شما معرفی کنیم که هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ تجربه کاربری بسیار ایده آل میباشند و به عبارت دیگر کاربر با مراجعه به این وب سایت ها، هم از ظاهر وب سایت مورد نظر لذت میبرد و هم میتواند به راحتی ( بدون مشکل ) با وب سایت مورد نظر کار کند.

زیبا ترین سایت های جهان به ترتیب :

۱- وب سایت شرکت اپل (APPLE)

وب سایت اپل

برند اپل همان طور که در زمینه تولید زیبا ترین تلفن های همراه پیشتاز است، بلکه زیبا ترین وب سایت را نیز در اختیار دارد…

علت اینکه وب سایت اپل را در رتبه اول قرار دادیم به این خاطر است که کاربری که به این وب سایت مراجعه میکند هم از ظاهر بسیار زیبای سایت لذت میبرد و هم از طرف دیگر برند اپل با طراحی صفحات بسیار منحصر به فرد برای محصولات مختلف خود همچون آیفون، مک بوک و… کاربر را دوباره سورپرایز میکند!

همچنین به رابط کاربری نیز بسیار دقت شده و محصولات این شرکت به بهترین شکل ممکن به کاربر معرفی میشوند به طوری که کاربر صرفا با اسکرول کردن میتواند با ویژگی های محصولات این شرکت آشنا شود.

ظاهر مدرن، استفاده از رنگ های متنوع و شاد ( و صد البته هماهنگ با یکدیگر ) از دیگر دلایلی است که این وب سایت را بسیار زیبا میکند.

۲- وب سایت خودرو سازی تسلا (TESLA)

وب سایت خودرو سازی تسلا (TESLA)

در سال های قبل، وب سایت شرکت مرسدس بنز جزو موارد اولیه در لیست زیبا ترین وب سایت های جهان بود اما هم اکنون با طراحی جدید و به شدت کاربردی وب سایت شرکت تسلا رو به رو هستیم که همین مورد باعث شده تا در رتبه دوم این لیست قرار بگیرد.

یکی از مهم ترین علت هایی که باعث شده این وب سایت جزو بهترین سایت های جهان باشد بحث تجربه کاربری است! تنها کافیست یکی از خودرو های تولیدی توسط این شرکت را در داخل وب سایت انتخاب کنید، از رنگ خودرو تا مدل رینگ چرخ ها تا رنگ بخش داخلی ماشین و… را میتوانید کاملا متناسب با ظاهری که میپسندید شخصی سازی کنید و این فوق العاده است!

در واقع در داخل این وب سایت میتوانید قبل از اینکه خودرو خود را خریداری کنید، ظاهر تمامی بخش های آن را قبل از تحویل مشاهده کنید!

۳- وب سایت simplychocolatecph.com

وب سایت simplychocolatecph.com

این وب سایت در واقع متعلق به یک شرکت تولید کننده شکلات میباشد، به دلیل استفاده از تکنولوژی های بسیار پیشرفته در طراحی این وب سایت + رابط کاربری بسیار لذت بخش ( به طوری که با کلیک بر روی شکلات، آن محصول باز میشود و ویژگی های آن به شما معرفی میشود! )، این وب سایت یکی از بهترین وب سایت های جهان از نظر ظاهر و زیبایی میباشد.

۴- وب سایت Nest Wifi Pro

وب سایت Nest Wifi Pro

Nest Wifi Pro یک وب سایت در زمینه فروش و معرفی یک دستگاه میباشد که تمامی دستگاه های خانه را به یک دیگر متصل میکند، استفاده از بهترین ترکیب رنگ ها در کنار یک دیگر، معرفی بسیار خوب محصولات + مدرن و مینیمال بودن ظاهر وب سایت، باعث شده این وب سایت به یکی از زیبا ترین وب سایت های جهان تبدیل شود و حتی طراحی آن موفق به کسب جایزه نیز بشود!

این وب سایت توانسته جایزه بهترین وب سایت جهان ( از لحاظ ظاهر ) در سال ۲۰۱۹ را نیز از آن خود کند! البته با اینکه هم اکنون در سال ۲۰۲۳ میلادی هستیم، اما هنوز هم این وب سایت از لحاظ ظاهر خود را آپدیت میکند و میتوانید جزو بهترین گزینه ها باشد!

لازم به ذکر است در صورتی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان نیاز به کمک دارید، تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ وب ترا آماده میباشند تا زیبا ترین وب سایت های فروشگاهی یا شرکتی را برای شما طراحی کنند.

فرم درخواست مشاوره رایگان برای طراحی سایت ( لطفا کلیک کنید )

۵- وب سایت Lemonade

وب سایت Lemonade

Lemonade یک شرکت بیمه میباشد، سادگی و دو رنگ بودن تمامی قسمت های وب سایت + استفاده از افکت ها و انیمیشن های مختلف در طراحی ظاهر سایت باعث شده تا این وب سایت به یکی از زیبا ترین سایت های شرکتی تبدیل شود که هم ظاهر خوبی دارد و هم از لحاظ تجربه کاربری بهترین را به نمایش میگذارد.

۶- وب سایت رستوران Le-mugs.com

وب سایت رستوران Le-mugs.com

از ثانیه اولی که این وب سایت را باز کنید تا لحظه آخر قرار است از این وب سایت لذت ببرید، از لودینگ زیبای اولیه آن تا افکت های زیبایی که هنگام اسکرول کردن به شما نمایش میدهد ( به همراه معرفی خدمات و… ) باعث شده وب سایت این رستوران بسیار خاص و زیبا به نظر برسد!

در تاریخ نگارش این مطلب پروتکل SSL این وب سایت فعال نیست که یک نکته منفی است و به هر حال میتواند بر روی تجربه کاربری فرد ( از لحاظ امنیتی و… ) تاثیر بگذارد، به همین خاطر در میان لیست زیبا ترین وب سایت های جهان در رتبه ۶ ام قرار گرفته است.

۷- وب سایت ikea

وب سایت ikea

Ikea یکی از معروف ترین شرکت های عرضه کننده انواع محصولات خانه و آشپزخانه میباشد، ظاهر بسیار زیبا و مینیمال سایت این شرکت باعث شده تا در این لیست قرار بگیرد.

همه چیز به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته! فقط کافی است نگاهی به ترکیب رنگ های استفاده شده و همچنین سادگی وب سایت بیندازید تا متوجه زیبایی این وب سایت شوید، همچنین از لحاظ تجربه کاربری نیز شما میتوانید در این وب سایت زیبا محصولات مختلف را نیز خریداری کنید!

۸- وب سایت مرسدس بنز

وب سایت مرسدس بنز

مگر میشود شرکتی که بهترین و لوکس ترین خودرو های جهان را تولید میکند دارای یک وب سایت زیبا نباشد؟ وب سایت مرسدس بنز اتمسفر و فضای بسیار جالبی دارد و البته ظاهر وب سایت جدا از لوکس و شیک بودن باعث ایجاد احساس راحتی در کاربر نیز میشود.

به عبارت دیگر همان طور که وقتی به یک خودرو تولید شده توسط این شرکت نگاه میکنیم و با خود میگوییم : هم شیک است و هم زیبا، فضای این وب سایت نیز باعث ایجاد چنین حسی در درون شما میشود.

۹- وب سایت wealthsimple

وب سایت wealthsimple

روند فعالیت این سایت به گونه ای است که به وسیله ی سرمایه مردم سرمایه گذاری کرده و سود را به آن ها پس می دهد، این سایت دارای رابط کاربری زیبا و ساده ای بوده و همچنین به طور کامل نحوه ی سرمایه گذاری و سودی را که به افراد پس می دهد را مشخص کرده و همین باعث زیبایی بیش تر این وب سایت شده است.

۱۰- وب سایت evoulve

وب سایت evoulve

این وب سایت اپلیکیشن های مختلفی را برای شرکت ها توسعه میدهد، یکی از نکات بسیار جالب این وب سایت تغییر دایره وسط صفحه در هنگامی که اسکرول میکنید است! شاید اگر این وب سایت صفحات بیشتری داشت و یا اطلاعات بیشتری را در اختیار مراجعین قرار میداد به دلیل ظاهر خاصی که دارد در جایگاه بالاتری در این لیست قرار میگرفت!

۱۱- وب سایت مجله woven

وب سایت مجله woven

وب سایت مجله woven به خوبی تمامی موارد را در کنار یکدیگر قرار داده است به طوری که هنگام وارد شدن به آن احساس راحتی و آرامش به ما دست میدهد، استفاده متناسب از رنگ ها و همچنین طراحی بسیار زیبا باعث شده این وب سایت در این لیست قرار بگیرد.

۱۲- وب سایت Mikiya Kobayashi

وب سایت Mikiya Kobayashi

این وب سایت نیز در زمینه فروش محصولات منزل فعالیت دارد و اصلیت آن برای کشور ژاپن میباشد اما هم اکنون یک وب سایت بین المللی با زبان انگلیسی است، پروژه ها و محصولات قرار داده شده در داخل این وب سایت به جالب ترین شکل ممکن نمایش داده میشوند!

از لحاظ تجربه کاربری نیز بسیار خوبی عمل کرده به طوری که میتوانید صرفا با اسکرول کردن به هر اطلاعاتی که مد نظرتان هست دست پیدا کنید!

لازم به ذکر است در صورتی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان نیاز به کمک دارید، تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ وب ترا آماده میباشند تا زیبا ترین وب سایت های فروشگاهی یا شرکتی را برای شما طراحی کنند.

فرم درخواست مشاوره رایگان برای طراحی سایت ( لطفا کلیک کنید )

۱۳- وب سایت toggl.com

وب سایت toggl.com

لازم به ذکر است که برای باز کردن این وب سایت نیاز به تحریم شکن دارید، این وب سایت نکته خیلی خاص یا ویژه ای ندارد اما به طور کلی از این وب سایت میتوان به عنوان یک نمونه زیبا و کاربردی و ایده آل برای یک سایت شرکتی نام برد.

۱۴- وب سایت wozber

وب سایت wozber

یک وب سایت برای طراحی رزومه است به طوری که افراد میتوانند به صورت رایگان برای خود رزومه بسازند! سرعت لود بالا، طراحی مدرن و مینیمال، استفاده مناسب از انیمیشن و…. باعث شده است این وب سایت در این لیست قرار بگیرد.

۱۵- وب سایت zillow.com

وب سایت zillow.com

این وب سایت عملکردی همانند سایت دیوار ( البته به صورت اختصاصی در حوزه املاک ) دارد و جزو وب سایت های معروف در سراسر جهان میباشد، جدا از ظاهر زیبا و طراحی ساده که باعث ایجاد احساس راحتی و آرامش در فرد میشود، این وب سایت به خوبی توانسته روان شناسی رنگ ها را در بخش به بخش صفحات خود پیاده سازی کند، به طوری که با اندکی گشتن در داخل این وب سایت متوجه رنگ زیبای آبی خواهید شد که نماد و تصویری از این برند را به خوبی در ذهن شما ماندگار میکند.

زیبا ترین وب سایت های ایرانی!

۱- فروشگاه اینترنتی Digistyle

فروشگاه اینترنتی Digistyle

اگر ساکن ایران هستید به احتمال زیاد دیجی استایل را میشناسید! دیجی استایل یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش کالا های حوزه پوشاک میباشد، به عنوان یک فروشگاه اینترنتی، دیجی استایل میتواند در رتبه اول ایران قرار بگیرد زیرا در طراحی آن سه عنصر : سادگی، لوکس و شیک بودن و ایجاد احساس آرامش رعایت شده است.

لازم به ذکر است در صورتی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان نیاز به کمک دارید، تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ وب ترا آماده میباشند تا زیبا ترین وب سایت های فروشگاهی یا شرکتی را برای شما طراحی کنند.

فرم درخواست مشاوره رایگان برای طراحی سایت ( لطفا کلیک کنید )

۲- فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

در سال ۲۰۲۰ ظاهر دیجی کالا خیلی جذاب نبود اما در آپدیت های جدیدی (۲۰۲۳) که تیم دیجیکالا ارائه داده اند ظاهر این فروشگاه اینترنتی بسیار زیبا تر شده است، یکی از بزرگ ترین مزیت های دیجی کالا این است که توانسته اند طیف زیادی از انواع دسته بندی های مختلف محصولات را به زیبا ترین شکل ممکن به کاربران معرفی کند.
همچنین سایت دیجی کالا از لحاظ تجربه کاربری نیز بسیار موفق عملکرده است!

۳- صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس یک صرافی ارز دیجیتال است که دارای یکی از زیبا ترین وب سایت های شرکتی در ایران میباشد، طراحی ساده، استفاده عالی از اصول روانشناسی رنگ ها و تجربه کاربری عالی از عواملی است که این سایت در این لیست قرار گرفته.

۴- لیون کامپیوتر

لیون کامپیوتر

لیون کامپیوتر از قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است و به تازگی به صورت کلی ریبرندینگ انجام داده است و لوگو و ظاهر این وب سایت به صورت کامل تغییر کرده است.

نسخه جدید وب سایت لیون کامپیوتر ظاهری بسیار مدرن و ساده دارد، همچنین روانشناسی رنگ ها نیز در طراحی این فروشگاه اینترنتی به بهترین شکل ممکن بکار رفته است.

۵- مجله زومیت

مجله زومیت

زومیت یکی از آشنا ترین مجله های حوزه فناوری در ایران است، ظاهر سایت زومیت حتی به نسبت موفق ترین مجله های فناوری و خبرگزاری های بین المللی در سطح بسیار بالا تری قرار دارد، زومیت یکی از زیبا ترین وب سایت های حوزه خبرگزاری در ایران است.

۶- آژانس هواپیمایی علی بابا

آژانس هواپیمایی علی بابا

وب سایت آژانس علی بابا نیز دارای ظاهر بسیار حرفه ای و مدرنی میباشد و میتوان گفت یکی بهترین و زیبا ترین نمونه های طراحی سایت شرکتی در ایران است.

۷- وب سایت بانی مد

وب سایت بانی مد

بانی مد از دیگر فروشگاه های اینترنتی میباشد که همانند دیجی استایل بیشتر در حوزه پوشاک و لباس فعالیت دارد، بسیاری از صفحات وب سایت بانی مد بسیار زیبا و متفاوت از یک دیگر هستند و حس بسیار خوبی را در شما ایجاد میکنند.

لازم به ذکر است در صورتی که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان نیاز به کمک دارید، تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ وب ترا آماده میباشند تا زیبا ترین وب سایت های فروشگاهی یا شرکتی را برای شما طراحی کنند.

فرم درخواست مشاوره رایگان برای طراحی سایت ( لطفا کلیک کنید )

شاید با خود بگویید که زیباترین وب سایت های ایران به اندازه وب سایت های بین المللی خیلی خلاقانه نبودند! در واقع علت اصلی این موضوع این است که فضای وب کشورمان هنوز در حال پیشرفت میباشد و تعداد بسیار زیادی از انواع وب سایت های پر بازدید مثل وب سایت گروه ایران خودرو و سایپا وجود دارند که دارای بدترین ظاهر میباشند! زیرا هنوز بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از اهمیت ظاهر عالی برای وب سایت غافل شده اند.

در این مقاله سعی کردیم ۱۵ عدد از زیبا ترین سایت های جهان و ۷ عدد زیباترین سایت های ایران را به شما معرفی کنیم، اگر سایت ایرانی یا خارجی میشناسید که فکر میکنید ظاهر زیبایی دارد حتما در بخش نظرات برای ما بنوسید تا در آپدیت های بعدی این مقاله آن را نیز به این لیست اضافه کنیم ( لطفا نام وب سایت های واقعی را بنویسید و به قصد تبلیغات کامنت نگذارید زیرا تایید نمیشود 😊 )

22 دیدگاه برای “۱۵ + ۷ عدد از زیباترین سایت های جهان و ایران (۲۰۲۳)

  1. مُنا گفته:

    سلام. ضمن تشکر باید بگم شاید انتخابهاتون خوب باشه ولی دلایلی که برای تعریف زیبایی سایتها نوشتید کافی نیست. مطمئنا آیتمهای اصلی تری هستند که میشد راجع به اونها صحبت کنید اما نمیدونم چرا ننوشتید. به هر حال کاربری که پیگیر یافتن قالب مناسب برای سایتش هست و داره گوگل میکنه ، انتظار یافتن مقاله ای با دایره لغات تخصصی تر و عمقی تر هست. من به شخصه باید برم و جای دیگری به دنبال یافتن علت زیبایی و بهترین بودنه این سایتها باشم.

    • کامیار گفته:

      قالب که از نظر من قالب از سایت نگیری بهتره و خودت یک قالب طراحی کنی خیلی خفن تره و اینکه این سایت ها زیبا نیست چون نه شکل داده نه رنگ داده فقط یک صفحه زدی توش چندتا مطلب راجب مثلا آیفون ۱۳ خب یک دکمه خوشگل نذاشته که بره توی یک صفحه دیگه یک انیمیشن نداده🔫😂

      • کامیار گفته:

        خوبی کامیار منم کامیار ولی در حد تو توقعم بالا نیس
        داش اینا بهترین سایتای جهانن قرار نیس خز باشن هر چی سرسنگین تر جذاب تر

  2. محمدعلی ارجمند گفته:

    بنظر من خیلی وبسایت های دیگه ای هستن که از این وبسایت ها زیباترن
    بنظرم فقط عنوان مقاله تامل انگیز بود “زیباترین سایت های جهان” !!!

  3. علا گفته:

    سلام هموطن
    بنده یک سایتی ایرانی دیدم که خیلی زیبا طراحی شده
    لطفا اون رو هم به لیستتون اضافه کنید
    سایت کارخانه بقا

  4. کامیار گفته:

    از نظر من که سایت هاشون خیلی سطح پایین 🔫😂قیافه هاشون خیلی کرده سایت هاشون بی کیفیت کار کردن 🥲من از اینا بهتر کار میکنم والا این چیه خب 🔫😂نه با المنتور کار کرده طرف نه با ووکامرس نه با المنتسکیت با هیچکدوم از اینا کار نکرده🥲💞خیلی سکه خدایا

  5. حمیدرضا گفته:

    خیلی وبسایت های جالبی بود، همه هم جذاب بودن هم منحصر به فرد.
    کاش سایت های ایرانی هم بتونن انقدر جذاب کار کنن.
    من فقط یه وبسایت دیدم که شکیل کار کرده بود و ایرانی بود فکر کنم مربوط به توسعه کسب و کار ها بود و اسمش بیزی لوک بود
    رستورانه که بد جور نظرمو جلب کرد دوست دارم یه بار برم اونجا :))

  6. Mehdi گفته:

    یک سایت هم بنده دیدم بنظرم جذاب بود ، چون در اوج سادگی و‌ دور بودن از هر نوع شلوغی توانسته بود زیبایی ایجاد کنند ، حتی ظرافت در منو و فوتر و حتی صفحه ی ثبت نام کاملا مشخص بود.
    ممنون میشم شما هم برسی کنید.
    ویدوسن
    Vidocen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان در واتس آپ!